Tres dies a Laponia

Barcelona - Helsinky. Vol de Finnair
Helsinky - Oulu.  Vol de Finnair
Oulu - Iso-Syöte.  Autocar

Una escada en un hotel envoltat de boscos nevats,  per gaudir de la neu i els seus paisatges... Laponia

Van agafar una oferta de tres dies, amb els avions, transport fins al hotel, l'estada en b&b i una safari en moto de neu per els boscos i pesca en gel damunt d'un llac gelat.
L'opció de poder fer el safari de moto neu i veure les aurores boreals la vam deixar per decidir-ho  un cop allà, ja que depenia del temps... Va fer núvol i boira cada dia, excepte l'últim que ens va acomiadar del nostre viatge un cel blau i espectacular...   Haurem de tornar-hi per poder caçat les Nordthern Lights

Dilluns, primer dia
Viatjant tot el dia
Vam arribar al Hotelly Iso-Syöte sobre les 22:00. A fora -10°

Tot i aquella hora vam poder sopar, per cert uns plats amb carn de ren molt ben cuinats
L'habitació molt confortable i per sort encarada a la vall.

Dimarts, segon dia.  A fora -5°. Cel tapat i emboirat

Les vistes que ens regalen les finestres de la nostra habitació, tot i la boira, son més que espectaculars.
La neu ho cobreix tot, en el sentit mes estricte de la paraula.

Després d'un bon esmorzar de bufet, molt assortit per cert, decidim fer una visita al National Parck.
Hi ha un servei de bus que fa una ruta circular des del hotel a les pistes d'esquí de  Iso-Syöte, passant per el parck i del parck a les pistes fins a arribar al hotel,.  Aquest servei es fa tres cops al dia, complint un horari.

Decidim baixar a peu per la carretera fins a les pistes, propera parada del bus, i així fem una primera presa de contacte.

Son dos kilometres de blanca carretera, envoltada d'arbres folrats de blanc.

alguna caseta de fusta despistada

Curiositat, aquesta petita caseta adossada sol ser o una sauna o una barbacoa amb els seus bancs al voltant del foc.

El paisatge em sorprèn gratament

En arribar a pistes ja no triga gens el bus i ens porta, per 2€ cada un, al National Parck.
O be per l'hora, la una del migdia, o be per el dia de la setmana, la recepció del parck està tancada, però l'accés és lliure i gratuït.

Els arbres increïbles, la neu per tot arreu.

Hi ha un itinerari a segui marcat als arbres i alguns senyals.

De tant en tant trobem algú practicant esquí nòrdic o raquetes o simplement passejant com nosaltres.

Però sobretot vam trobar silenci...molt silenci. Ni el piular dels ocells, ni el vent, ni la veu de ningú
Tant sols sentíem l'espetec de la fusta dels arbres per el pes de la neu que acumulaven.

Torna el bus i l'agafem cap a l'hotel.
Dinem alguna cosa rapida, ja que no tenen servei de restaurant al migdia però si de sanck
Ja ala foscor, passegem per els voltants descobrint tot un complex de cabanyes que fan les nostres delícies en fotografies.

Tornant decidim anar a la sauna i piscina del hotel. La sauna molt be, però la piscina una mica freda per el meu gust. També hi ha un jacuzzi calent a un cobert de vidre que pràcticament està a l'exterior. Se'm congelaven les pestanyes...

Des de la nostra habitació es veu el lloc on hi ha la el jacuzzi, amb una llum violeta

El sopar exquisit, a la carta. Una mica caret per el que portava comptat, així que decidim encarregar menú per els següents dies, bastant més econòmic i molt complert, una mica massa i tot per ser sopar.

A les cinc ja es fosc així doncs tenim la sensació que ja és tardissím i a les 22:00 ja som al llit. Demà toca matinar ja que tenim l'excursió a les 10:00

Dimecres, tercer dia. A fora -3°. Cel tapat i emboirat

A l'hora prevista som al meeting point amb un grupet de 12 persones
Ens porten a una sala on ens aprovisionen de botes, guant, mono sencer i casc.
Anem cap a les motos de neu, quatre consells bàsic d'organització i conducció i arrenquem cap al llac gelat

El camí és a través de boscos blancs
Estem sempre voltats d'arbres fantasmes amagats darrera el seu llençol blanc

Anem en caravana, deixant 20 metres entre nosaltres, la marxa és bona. De tant en tant una mica de gas per donar mes emoció

En menys d'una hora ens plantem a la vorera d'un llac glaçat i cobert de neu. De fet sembla un prat nevat

Aquí farem la pesca al gel.

El guia treu una broca immensa per perforar-lo i ens ensenya la tècnica per traspassar uns 40 cm de gruix del gel, no és gens fàcil.
Seguidament ens dona una petita canya que sembla de joguina, una banqueta de pescador i apa a pescar.
De fet, res de res, crec que ja estan bastant ensenyats aquells pexarrots.
Mentrestant el guia ha encès un foc a la vora del llac, sobre el gel i comença a preparar cafè, te i unes quantes salsitxes de color rosa

Mica a mica, els "pescadors", frustrats, anem desfilant cap al foc a veure si pesquem alguna tassa de cafè que aquestes segur que es deixem...

De tornada ja son les dues i decidim menjar alguna cosa al hotel.

A la tarda lloguem unes raquetes de neu i passegem per el bosc del costat on hi ha un recorregut de 2km.
Dues hores 20€... deu ni do !!!

Poder ens faltava mig km per acabar o poder no però van decidir recular i tornar fent drecera en algun serpentejar de la ruta marcada. Passejada molt recomanable

Demà toca matinar també, agafem el bus a les 9'30 i anem a esquiar a l'estació que tenim al costat del hotel.
De fet des del menjador es veu l'últim remuntador, el que arriba més amunt.

Dijous, 4art dia. A fora 0° . Cel tapat i emboirat

Quina sort per a mi que la temperatura no ha baixat precisament el dia que esquiem !!!
Baixem amb l'ski-bus fins a pistes i lloguem el material,paguem quan el tornem, depenent de les hores que esquiem
Comprem forfait també. Tot el dia 28€ cada un.

A dalt de tot, prop del nostre hotel veiem una espurna de sol !!!

Les pistes son petites i no molta pendent
La neu esta acabada de trepitjar i estem pràcticament sols esquiant.
El paisatge és extraordinari
Parem aquí i allà fent fotos i badant

Dinem a pistes un burguer de ren sense gluten amb les seves salses. No ens ho podem creure !!!

Passem la tarda descansant al hotel amb la màxima ganduleria que podem

Però sempre hi ha una última sortida...

Demà marxem a les 10:00 cap a l'aeroport amb el taxi-bus del hotel, això s'acaba...

Divendres. 5è dia. A fora -7°.  A fora cel completament blau !!!!!!

A les 8:00, una mica fosc encara, ens ha estranyat veure les llums del poble del fons de la vall. No l'havíem vist cap dia. No sabíem ni com era la vall ni que havia un poble a l'altre costat

El cel resplendia i començaven a apuntar els primers raigs de llum

Ràpid, ràpid, comencem a tirar fotos des de la finestra de la nostra habitació

Ja era hora que veiéssim u a mica de llum i tot apuntava que el cel seria blau,
Esmorzem, preparem maletes i encara ens queda 40 minuts per gaudir de la llum polar

La boira va pujant del fons de la vall i crec que no ens queda gaire estona de cel blau.

Tots els racons que hem passejat aquest dies havien canviat de color, de forma, fins i tot semblava que fóssim en un altre lloc diferent al d'aquests dies

Nosaltres apurem fins l'últim moment en que ens recullen i emprenem el camí de tornada, cap a l'aeroport.

Fins un altre... Fins un altre escapada que tornarem a aquestes latituds.
Ens queda per veure les aurores boreals i ens queda també veure els rens i una comunitat lapona i ... ves a saber quantes coses més