Costa Rica amb nens per lliure

Pura Vida !!!!

Salutació dels ticos i ticas tant per dir adeu, hola, desitjar molta sort i fins i tot despenjar el telèfon.
El viatge a Costa Rica el vam fer amb els nostres fills de 14 i 16 anys.
Reservat tot des de Barcelona a través d'una agència de viatges. El paquet incloïa el cotxe, un telèfon mòbil per fer trucades al país i un talonari del bonus per entregar a cada hotel on pernoctàvem. Aquest sistema es diu "Open Voucher". Teníem una llista dels hotels on podíem reservar i anàvem reservant sobre la marxa. A casa ja els havíem mirat i escollit segons la nostra ruta i preferències.

San José
Tortuguero Hotel Laguna Lodge
Monteverde  Hotel Belmar
Alajuela  Hotel Family Trapp

Vam arribar a Tortuguero  amb avioneta. A l'aeroport d'Atlanta ens van ben putejar i ens van enviar a immigració per no tenir dos passaports electrònics. Per tant vam perdre el vol de connexió cap a San José.
L'agència ens va buscar un altre vol per l'endemà i per això vam arribar un dia tard a Costa Rica. Per  guanyar temps al temps, vam arribar a Tortuguero amb avioneta. Un "super encert" que va costar uns 300€ (eram quatre), però va ser impressionant. Ho recomano, per que l'anada son com unes 4 hores entre bus i barca.... i l'arribada al aeroport de Tortuguero és ......

aquesta era la pista d'aterratge
i aquest era el camp d'aterratge. . .

Tortugero. Poblet voltat de canals per una banda i per l'altre mar. Els hotel es distribueixen a una i altre banda del canal. Els que estan a la banda del mar hi tenen fàcil accés, tot i que les platges estan tancades de 8 del vespre a 6 de la matinada, per evitar que les tortugues siguin molestades o bé per  assegurar-se la venda del tour turístic. I els que no hi estan  depenen de les llanxes per anar-hi.
Per tant, a Tortuguero,  recomano allotjar-se en un hotel a la banda de mar.

TORTUGUERO                           HOTEL LAGUNA LODGE

l'arribada al nostre hotel amb llanxa....

la nostra cabanya

la nostra taula reservada, davant del canal
L'esmorzar era espectacular: plàtans fregits, "pankey", ous ferrats, salsitxes, "frijoles", remenat d'ous, melmelades, sucs de fruita, fruita, fruita i fruia.....

Des del menjador. Els de l'altre costat del canal no tenen accés directe al mar

cartell del hotel esquitxat de sorra molla per les tortugues en fer el niu

un dels molts forats fets per les tortugues saquejats per els carronyaires de la nit

Aquestes marques les feien les tortugues al vespre en sortir del mar per fer els nius i desovar

A les 6 del matí ja estàvem passejant per la platja per si trobàvem alguna tortugueta...

El dia que vam arribar l'agència ens tenia preparat un tour privat per els canal. Silenci entre la selva trencat per els crits dels micos i ocells.

Tortugues d'aigua, iguanes, micos...i algun caiman.

EL POBLE DE TORTUGUERO

Amb la llanxa del Hotel ens porten a Tortuguero. Bonic, petitó i familiar, ens esperava amb les portes de les vivendes obertes convidant als nostres ulls tafaners. Bars, un supermercat, petits albergs, bijuteria...

Després de dos dies era hora de marxar. Llanxa, autobús molta paciència i molta calor. Sort que a la terminal de bus podies comprar cocos frescos, ummmm deliciosos !!!
Arribem a un poble on en un restaurant de carretera ens entregaven el cotxe. Calor, molta calor i ple de gent que feien el mateix tràmit que nosaltres, els entregaven el cotxe i el telèfon mòbil  per la resta de les vacances. Dinem el típic "casado" , revisió exhaustiva del vehicle i cap a Arenal.

Tot el camí fins a Arenal plovent. En arribar no vam poder veure el volcà ja que estava tapat de boires.
L'hotel una delícia. Cabanyes escampades per uns jardins tropicals molt ben cuidats.Cabanyes amples, de fusta, molt ben decorades. Amb llit i un bany de  Big-Size, cafetera i cafè i complements de gentilesa, entrada per davant i per darrera, balconet i porxo amb poltrones

ARENAL                                 HOTEL LOMAS DEL VOLCAN

VOLCÀ ARENAL

Recomanacions a visitar:
- Volcà Arenal, des de tots els ànguls
-  Banys termals. N'han un parell que son els més concorreguts, turístics i massificats. Nosaltres vam anar a uns que vam trobar en un foro de viatgers. No tenen publicitat a la web ECOTERMALES ambient relaxat, íntim....chill out. Vam estar parlant amb el propietari i va dir que no s'anunciava perquè deia que  el boca a boca és molt més efectiu i selectiu. No se, però vam estar molt relaxats i tranquils, fins i tot hi vam sopar. Des del Hotel Lomas del Volcan, direcció Tabacón, just davant del complexe, a l'altre banda de la carretera, hi ha una porta de fusta llarga i ample amb un porter automatic (mireu l'enllaç ECOTERMALES al youtube) a fora no hi ha publicitat, es com si fos una finca privada. Al cap vespre és el millor moment per anar-hi.

MONTEVERDE

El camí d'Arenal a Monteverde va ser llarg, plujós i enfangat. Les vistes precioses quan no hi havia boira. Vam passar per alguna colònia Amish. A l'entrada del poble hi ha una caseta de fusta petita que és l'oficina d'informació, allà vam contractar l'excursió de les tirolines.

HOTEL BELMAR

L'objectiu era anar al "Bosque lluvioso" i passejar-hi amb les tirolines i ponts penjants.
Les passarel·les espectaculars, hi havien moments que estàvem per damunt de la selva. Quasi dues hores de recorregut per la selva a peu i per els ponts, hi havien passarel·les que  fimbrejaven al passar, molt emocionant... i al final, quan ja ens creiem que tot havia acabat.... sorpresa !!!! ja ho trobareu, prepareu el vídeo.

També vam fer :
Passejada nocturna, bastant light.  Jo no la tornaria a fer.
Visita al ranari, molt interessant, es sol fer al cap vespre que és quan surten les granotes.
En acabar les passarel·les es visita un altre ranari, un papallonari i un serpentari. Però primer vam anar a dinar amb el Bus de l'empresa de parc, ens van baixar al poble, vam dinar i vam tornar-hi amb el nostre cotxe per seguir amb la visita.

Recomanació de restaurant:
Tree House Restaurant  És un restaurants construït dins d'un arbre. Es menja al segon pis,es a dir a la copa de l'arbre, es passa per entre les branques per accedir a les taules. Molt curiós. Menjar local exquisit.

ALAJUELA

El poble és llarg, llanguíssim, ple de calbes de telèfon que pengen d'un costat a l'altre de la carretera, semàfors, comerços, carretons, embussos....
Ens allotjàvem al Trapp Family Hotel una illa de pau en mig del caos. Un hotel també d'estil colonial, amb piscina en mig d'un jardí tropical. Els propietaris del hotel molt disposats a ajudar-nos en tot moment en les indicacions.

Què visitar :
Volcà Poas.  A les 8h del matí obren i ja s'hi ha d'estar a la porta per ser els primers en enfilar-se per el camí que duu al mirador per dues raón:
1a- El mirador s'omple de gent i la feina és teva per sortir a la teva foto.
2a- Sobre les 9'30 10h comença a pujar la boira i no es veu res de res del crater. A la foto ja començava a venir i era a primera hora.
El volcà tufeja a sofre però val  molt la pena. També hi ha un altre crater, que vam visitar de tornada al parking, que està inundat d'aigua formant una gran llacuna.
En acabar la visita, amb una hora i mitja ja ho tens fet, vam anar a las Cataratas de la Paz.
Cataratas de la Paz. Prepareu capalina i botes de treking, igual que al Bosque lluvioso de Monteverde. Aigua, aigua, salts d'aigua i més aigua....

Al començament hi ha un gran ocellari on hi pots passejar seguint un recorregut.

També hi ha un ranari, serpentari, papallonari... un espai lliure on el colibrís volen lliures al teu voltant.  Una escenificació del que era una casa a al camp amb bestiar, els seus utillatges i la seva elaboració dels aliments bàsics. Tot molt ben cuidat fins l'últim detall. En aquesta casa de camp pots degustar alguns productes que elaboren allà, això ajuda a esperar una mica per dinar i fer-ho fora del recinte de "las Cataratas" ja que és totalment turístic.

Després et trobes amb el riu i es tracte se seguir el seu recorregut mentre baixa. Passes per ponts i caminets. Es un passeig de baixada.

En acabar el recorregut un bus ens esperava per portar-nos fins al començament, just per agafar el cotxe i anar a dinar....una mica tard però cap problema.
El millor lloc, una Soda.  Aquest nom el reben els petits restaurants familiars, on la gent local hi dina. Era un cobert d'uralita, sense parets a un segon pis ple d'antiqualles i trastos per vendre, els colibrís et passaven per tot arreu, travessant el local de banda a banda. No recordo si era la Soda Colibrí o  Soda la Cascada. Va ser el dia que vam menjar més bé, un "casado" com sempre, però molt saborós, amb molta personalitat. Ens va sortir per 20€ tots quatre.

RECOMANACIONS

- A la part caribenya....calor, calor i calor. Roba fresca, protector solar, repelen de mosquits i no obriu la llum de les habitacions ni de dia.

- A Tortugero heu d'agafar un hotel que estigui al costat del mar. els canals separen en dos blocs els hotels. Mirat des del poble a l'esquerra del canal hi han els que estan a la  selva i no tenen mar, i a la dreta del canal hi han els hotels que dones a mar. Recomano reservar a banda de mar, ja que al matí, a primera hora pots anar a la platja i amb una mica de sort veureu alguna tortuga sortint d'algun niu. Però tingueu present que al vespre, sobre les 7 tanquen l'accés a les platges.

- A la Fortuna, Monteverde i Alajuela (Volcà Poas i Cataratas de la Paz) el clima és més humit. Millor portar pantalons llargs, capelina i botes de muntanya.

- A la Fortuna val la pena anar al balneari termal "Ecotermales", ambient tranquil i relaxat, sense aglomeracions.

- El lloguer de cotxe a l'agència www.nationalcentroamerica.com , ells mateixos et proporcionen un telèfon mòbil amb saldo per possibles trucades, el vam fer servir per anar reservant els hotels sobre la marxa. Molt bon servei, però a l'hora de recollir el cotxe sempre hem de mirar els possibles desperfectes. El cotxe no va anar gaire be i els vam trucar per canviar-lo i tot va ser correcte.

- A l'aeroport de Costa Rica, a la sortida, cada un vam pagar 26€

- Vam pagar també un impost de 6€ per circular per tots els parcs del país.

- Els millors menjars a les Sodes, restaurants locals molt econòmics,  vam pagar entre 10 i 20 € els quatre.