Ruta càtara en autocaravana

Vam creuar a la banda francesa per el túnel de Puymorens comprant el tiquet d'anada i tornada, encara que com sempre no vam utilitzar-lo per tornar.
El preu es de 5'30€ d'anada i 7'80 els dos trajectes.
Una carretera perfecta, ampla i ben senyalitzada, com totes les carreteres franceses.

Una aturada a la Collada de Toses, a la banda de baixada, per a preparar un dinar ràpid i seguir.

Directes cap a Mirepoix, a mitja tarda ja hi érem per passejar per aquest tan entranyable poble medieval.

No era la primera vegada que hi anàvem i tampoc serà la última.

En el carrer principal, al davant de l'església, hi ha un lloc per aparcar les autocaravanes. Però nosaltres la vam aparcar a l'antiga estació de trens, un lloc molt accessible amb aigua i banys públics. Allà vam passar la nit.

L'endemà ruta tranquil.la i paisatgística cap a Carcassonne.
Vam aparcar en un gran parking de la ciutat, de pagament ja que no vam trobar com arribar al castell per aparcar amb els autocars.....millor ja  que l'entrada va ser espectacular, vam fer el recorregut antic, per el pont, a peu, creuant el riu, enfilant el carrer vorejat per antics comerços i hostals on en les seves finestres i portes s'hi llegia el pas del temps, antics hostalatges que acollien als qui arribaven tard a les portes de la muralla  i havien de passar la nit fora de la protecció de tant majestuosa ciutat.

Des del pont

El camí volta el castell fins a trobar el pont llevadís i.....decepció.....autocars a dotzenes, xiringuitos i paradetes, guiris i mes guiris, escoles...aaaaagggg, això no és el que nosaltres volíem !!!  Vam passar el pont i un carreró estret puja cap el castell, el carrer era ple de gom a gom, caps i mes caps, els petits comerços que hi han als costats, ni veure'ls...olors a crema bronzejadora de coco... horror!!!

Ens posem en un carrer lateral i podem respirar, pugem i pugem fins arribar a dalt. La visita al castell és molt interessant. Vam dinar en un dels molts restaurants que hi han, tots t'ofereixen que mengis a les seves taules, alguns tenen música en viu, d'altres son mes tranquils i retirats.

A la tarda marxem cap a l'autocaravana i ens escapen cap a la pau d'una de les regions mes maques del sud francès, la regió de L'Aude.

Parada tècnica a Ajac per comprar alguns queviures, Un poble preciós, com tots els de la zona, amb tot el seu caire medieval. Aquests pobles destil·len història els miris per on els miris.

Alet les Bains, tan sols vam parar a passejar i ens vam trobar que tenia una font d'aigua potable on la gent d'allà hi anava a busca aigua.

Hi havia una petita piscina d'aigua fresca que reactivava la sang, on t'hi podies remullar els peus, caminar o seure-hi

A la carretera cap a Rennes-les-Bains, allà mateix, hi havia una estranya construcció, sota la carretera. Parem i baixem...era un antic balneari abandonar, sortia vapor d'alguna porta i seguint el rastre creuem la carretera i un doll d'aigua calenta desembocava al riu...." troballa" !!!

Ràpidament agafem el cotxe i a buscar l'entrada, a no res ja érem al poble de Rennes-les-Bains, i al seu inici un balneari actiu, nou i modern. Aparquem al seu parking i baixem cap al riu.

Un camí tot enjardinat ens porta a una font que sortia de sota la carretera, les pedres eren planes per estirar-s'hi i remullar-s'hi. El doll d'aigua calenta queia sobre una llossa de pedra i a sota hi havia una petita piscina feta de pedres.

Buscant un lloc per a pernoctar desfem el camí per on hem vingut i en l'encreuament de la D613 anem direcció al  Castell dels Arquers. Però parem al poble de Serres. La visió d'un magnífic castell ens desperta la curiositat del poble, un riu a la dreta, un petit pas per travessar el riu i una esplanada...ja tenim lloc per passar la nit !!!

Què us sembla?

Tranquil·lament sopem fora, amb els sillonets davant el riu. De l'autocarabana veïna sortia bona música.
La vista que tenim davant és impressionant, testimoni de molts capítols de la història....

Mes tard vam saber que el castell és propietat de l'actor Jean Deschamps.
Grills....aigua....algunes pedres colpejant amb les altres per la força del corrent...i a dormir.

Nanit!!!

L'endemà al matí el paisatge encara ens va semblar més bonic. Per tant, fotos, fotos i més fotos....

Ummm... l'olor del cafè matiner del nostre veí, ens apropem i ell ja ens esperava. Un rodamón del Canadà, viatja i viu i quan se li acaben els diners treballa, al camp o en el que sigui per seguir viatjant, tot un personatge.

Aixequem el campament i cap al Castell d'Arques "Chateau d'Arches"

Magníficament conservat, petitó i auster, de tres plantes i una llar de foc que començava al primer pis i acabava al tercer, totes les seves defenses i l'explicació en cada planta de la distribució de les habitacions, cuina, rebost...

Unes vistes espectaculars ....

Proper destí cap a Pradelle per visitar el Castell de Puilaurens

L'ascensió és una mica llarga però amb cap dificultat

El castell mig derruït per dins però tota la seva perifèria ben conservada. És molt gran i ple de racons.
La baixada rapidíssima. Al mateix parking vam parar la taula i a dinar.

Allà a baix es veu el parking i la nostra autocaravana.

Vam parar en un parell de pobles per aconseguir un del plats més típics de la regió "cassoulet"
Bonissim !!

Ja s'acaba l'escapada i de tornada parem a Les Angles per dormir davant del llac, lectura i música mentre el dia s'apaga.

Al dia següent direcció a Mont-Louis, per a completar la llista i per que la tornada no sigui tant ràpida.
Ja a la Collada de Toses ens enganxa una calamarsada

Ara, recordant aquests quatre dies m'envaeix una pau.....viatjar al teu aire, sense preses, dormint aquí o allà, on ens ve de gust....això no te preu. Va ser un petit "kit-kat". Haurem de tornar, encara ens queden molts castells per recórrer i moltes fonts per descobrir.

Si voleu fer alguna Ruta Càtar, en els castells et donen uns cartonets amb la Ruta complerta on pots anar marcant els que es van visitant. En aquesta excursió en vam visitar quatre, així que, encara hi ha tema per anar fent.