Tailandia amb motxilla, pasejant per Koh Chang i Ao Nang

Sawadekaaaaa....

Així et reben els tailandesos mentre ajunten les seves mans i les eleven al front.

Et sents feliç entre ells,  tot son somriures, tant si estan contents com si no, tot te un gest amable.

Sud de Tailandia amb motxilla.
Tres dies a Koh Chang per banyar-nos amb els elefants
Cinc dies  a la platja solitària de Ao Nang, Hat Noppharat Thara.
Dos dies a Bangkok, per els temples i mercats.

Qatar Airways, un vol de 16h amb transfer a Doha. Barcelona-Doha-Bangkok
Qatar Airways, amb atencions al passatger diverses com tovalloletes calentes i perfumades, coixí de cortesia, caramels, aperitius... un vol de luxe.
Facturem les motxilles fins a destinació. Així el canvi d'avió és més còmode.

11 divendres
Aeroport de Bangkok, Suvanabhumi airport. Immens, com una ciutat.
Un cop recollides les motxilles, al passar per una passarel·la,  abans del hall d'arribades, hi han unes hostesses repartint targetes SIM per els mòbils. Al distribuïdor hi ha les oficines de canvi i quioscs de telefonia per carregar la tarja, amb menys de 100 bth passarem els 12 dies.

Al nivell 2 de les arribades hi ha la parada de taxi. Hem d'anar a la illa de Koh Chang i ho volem fer amb taxi, així pararem a dinar per el camí. Després d'estar una estona negociant paguem 2.700 bth. (en demanaven 3500bth)

Primer contacte amb el sud-est asiàtic, un restaurant de carretera amb plats i sabors totalment desconeguts per a nosaltres. Amb la calor que feia semblava impensable una sopa calenta, dolseta i picant, i va ser lo més indicat, s'obra el poro de la pell i ajuda a transpirar millor. Paguem 60 bth.

No se explicar res del trajecte, vam dormir tota l'estona i el taxista ens va despertar a Center Point de l'embarcador  per agafar el Ferry a Koh Chang.

A cada hora en punt surten els ferrys tant d'anada com de tornada. Embarquem i en una hora ja som a la illa de Koh Chang. Paguem 60 bth cada un.

Tres dies a Koh Chang, la illa dels elefants.

Quina calor més calorífica !!! el taxi tenia aire condicionat i mentre esperàvem el ferry ens vam coure com sargantanes, encara anava amb pantalons llargs, un parell de samarretes i mitjons. Un cop embarcats ens vam canviar la roba a estranyesa dels passatgers locals.

En arribar a la illa una mena de Pick-Ups et recullen i va repartint segons l'hotel reservat. El nostre era l'últim de trajecte quasi a l'altre punta de la illa. El preu és fix 200bts.

El nostre hotel Orchid Ressort son un conjunt de bungalows a l'estil autòcton. Molt macos i ben decorats posats en cercle al voltant de la piscina. La piscina va ser un regal dels deus, amb la calorada que portàvem...

Al costat de l'hotel lloguem una motoreta de 125cc. Demanaven 200 bth però com estem a l'hotel ens ho arreglen per 150 bth. Deixem el passaport i tirem milles ( importantíssim pensar a demanar el passaport al final  :-)

Anem al poble de pescadors Bao Bank a passejar i menjar marisc.

És un poble antic i desllorigat, encarat al turisme on s'hi pot comprar de tot.

Hi ha molta oferta de restaurants de marisc i decidim sopar a un dels que té terrassa al mar.
Sopar boníssim. Una mena de vieires, gambes amb all torrat i amanida de cargols de mar amb cítrics i chilli. Paguem 770 bth.

Des del restaurant veiem uns bungalows que tenien molt bona pinta, a primera línia. Son aquestes casetes taronges sota els arbres de la foto.  La veritat es que els nostres son molt macos però una mica asfixiants, no corre l'aire, i al mig del poble. Ens hi arribem i demanem preus, 1800 bts la nit amb aire condicionat.

Tornant al Orquid Resort ens fem un massatge tailandès als jardins.
Aquella nit va ser infernal, amb el jetlag que portava i un bar musical com a veí, eren les 3:00 a.m que jo encara no dormia. Demà canviem d'hotel.
Per una nit a a l'Orchit Resort, un massatge d'una hora i dos esmorzars paguem 1650 bth. (37€)

12 dissabte
Al matí decidim canviar d'hotel, carreguem motos i cap a Bao Bank, al Cliff Cotage Bungalow. Agafem un bungalow d'estil més occidental amb aire condicionat, imprescindible, a primera línia de mar.

Vistes des de la nostra terrassa

Avui toca el trekking amb elefants, el motiu per el qual hem anat a aquesta illa. Hi ha dos empreses per el treking però només una acaba la passejada amb un bany entre l'elefant i tu, Ban Kwan  Chang, prop de Ban Khlong Son. La durada és d'unes dues hores i ens va sortir per uns 1.800 Bth els dos.

Primer fas un recorregut per la selva, seguit d'una caminada per el riu fins arribar a un gorg gran i fondo per poder banyar-nos tots junts.

En acabar, busquem la platja del poble de pescadors Bang Bao Beach.

Aquest és l'accés

Uns banyets, uns cocos d'aigua fresquets i moltes passejades per la platja amunt i avall.
Durant els tres dies va ser la nostra platja preferida.

Hi han tres o quatre restaurants petits i familiars on s'hi pot dinar.

És tot tan bo !!!
Lo millor per a mi és el Som Tam (foto superior)
L'arròs gessamí  també boníssim, i les combinacions de sweet and sour espectaculars. Paguem 320 bts. (7€)

Els dinars els fèiem allà on ens atrapava la gana. A Tailàndia és molt fàcil de menjar al carrer o a petits restaurant, n'hi han per tot arreu i el menjar el fan al moment, no guarden menjar fet a la nevera.
El sopar ens encantava fer-lo al restaurant del nostre bungalow.

Ambient chillout, wifi gratuït i gin tònic...

13 de novembre, diumenge, últim dia a l'illa

Una excursió  cap a un salt d'aigua prop de Bang Bao Beach.

I molt de relax

14 de novembre, dilluns

La tornada de l'illa cap a Bangkok va ser complicada, no coincidien les sortides de les pick-up, amb el ferry cap a continent i el dia abans era diumenge, per tant no podíem gestionar cap transport. Vam badar.
El propietari de Cliff Cottage, es va oferir a portar-nos a Bangkok ja que havia d'anar-hi. Vam pagar com si féssim amb ell el servei del taxi, viatge de porta a porta, en aquest cas a l'Aeroport.

15 de novembre, dimarts
Cinc dies a Ao Nang
Arribem al vespre a l'aeroport de Krabi, taxi cap a Ao Nang i ens allotgem a un hostel en mig del poble, no era rellevant, no recordo el nom, tant sols volíem passar la nit. Paguem 500bth.

Ao Nang és un poble petit i turístic. Amb molt moviment de nit, botigues, restaurants, bars, tatoos, souvenirs, no era el que nosaltres buscàvem.
La desembocadura del riu separa la costa turística i sorollosa de la costa tranqil·la, Hat Noppaharat Beach, platja deserta i bungalows davant de mar. El problema és el desplaçament.
Per arribar-hi decidim fer una estratègia. Al matí farem excursió amb Long Tail Boat. Ens recullen al poble i tornant ens desembarquen a Hat Noppaharat Beach ( Lonely Beach ). Per tant reservem els bungalows i concertem una excursió per a nosaltres sols, així hi portarem l'equipatge.

Primer dia d'excursió Four Islands, tot el dia. Paguem 3500 bth
Una volta per les illes Ko Hua Khwan (Chicken Island), Ko Poda, Ko Tub i Ko Phra Nang
El dia va començar una mica ennuvolat.

Chicken Island

Ko Tub. És molt convenient començar d'hora, ja que després s'omple de turistes que venen dels ressorts i tot es massifica. Vam ser quasi dels primers en arribar-hi.

Quan ets a Ko Tub, pots baixar de la Long Tail i passejar per la petita platja que hi ha. El barquer ens va donar llesques de pa per donar-les als peixos, és increïble com s'afanyen a menjar, et pessiguen la ma sense por a res.

El nostre barquer ens va estar donant fruita cada deu minuts, sort que anàvem baixant a les caletes, teníem la bufeta a petar.

Ko Phra Nang

En arribar a Ko Phra Nang, ja teniem una gana de mil dimonis, aquest xiringuitos ens van alegrar el dia, blat de moro a la brasa !!! Que booo.

Es en aquesta platja on hi ha The Princes Cave, tota una atracció

Aquí uns petits detalls de tant venerada cova

És objecte de culte entre les parelles que s'acaben de casar, fent una ofrena demanen per una bona fertilitat.

Al mig dia ja comença a aparèixer massa gent, aprofitem i marxem cap algun restaurant d'alguna platja veïna
Els barquers ens tornen a Ao Nang, exactament a la platja dels nostres nous Bungalows J2B Resort
( 700 bth la nit, uns 16€ la nit)

Just desembarcar cau una cortina d'aigua i ens hem d'aixoplugar al bar-restaurant, quin d'aquests serà el nostre??   Mitja hora de pluja intensa i després ja surt el sol. Tota la platja per a nosaltres sols.

16 de novembre, dimecres

De bon matí, sempre la primera a despertar-me.
Aquí el menjador des de la platja.

Ens hi quedarem dues nits i canviarem a uns altres bungalows que vam veure ahir al vespre passejant per la platja.
S'hi està perfecte a aquest lloc, és just el que estàvem buscant.
És molt agradable i l'ambient és relaxat i familiar.
L'espai és molt ampli i te un cert aire colonial, hippye, motxiller...

Els bungalow no estan gens arreglats, ni la neteja es el seu fort, alguna humitat a les parets fins i tot, però el lloc s'ho val, s'ho val i molt.

Esmorzem noodels i sopa d'arròs amb curri i llet de coco.
La propietària ens reserva una excursió a primera hora del matí. Amb el Pic-nic inclòs 2880 bth.

El nostre nou barquer ja ens ve a buscar.
Avui anem a Ko Hon, vaja un nom !!!
També se li diu Gran Lagoon

Després de quasi una hora de viatge amb la sorollosa Long Tail arribem a Koh Hon, una platja paradisíaca, l'èxit de tot és arribar-hi ben d'hora.

Ens hi estem més d'una hora, ens banyem, l'explorem i la retratem per totes bandes

Després tornem a embarcar i anem al darrera de l'illa on hi ha una llacuna interior

Després marxem cap altres illes i fins i tot ens porten a fer snorkel a una de petitona on sabien que havien peixos pallasso.

A aquesta illa vam fer el pic-nic amb becaina i tot. Tornant ens deixen al poble de Ao Nang, així soparem al "market food". Aquest mercat hi és cada tarda i està cap a la part de la ciutat més propera al riu.

Cucs prims i cruixents, larves torrades, llagostes, grills, tot ben torrat i  amanit . Petites bosses amb salses picants, farcellets de no sabem que, però boníssim. Vam tastar-ho tot i no ens va decebre res. Hem de dir que els cucs prims i torrats els vam repetir l'endemà.

Cuixes de pollastre, patates, panotxes, peixos, tot a la brasa i empalat per menjar-ho a mossegades
Canyes de bambú amb una pasta a dins que les posaven a les brases per coure-la.

Aquests farcellets, ni idea....

Son com frankfurts de moltes menes i colors, lo més probable és que sigui tofu.
A sota niguiris i makis de mil colors.

Ens va costar una mica convèncer un TucTuc per que ens portes als nostres bungalows.  Suposo que al quedar una mica enretirats i que era un pel tard no els venia gaire de gust.

17 de novembre, dijous

Liquidem el compte:
Dues nits, dos sopars, dos esmorzars, un gin-tonic i llogar la moto mig dia per el trasllat: 3100bts ( 70€)

Per anar d'un complex a l'altre no cal carretera :-)

La nostre nova ubicació Long Beach Krabi Villas
Un altre emplaçament increïble, a primera línia de mar, en mig d'una platja solitària. No esperis grans luxes, ni una neteja diària, ni moltes comoditats. Van amb generador elèctric i al vespres l'apaguen, per tant no hi ha llum ni aire condicionat i poca aigua calenta. Alguna vegada van haver de corre a arreglar-lo,
però som al paradís !!

El menjador és petit i obert, amb una cuina excel-lent, la millor amb diferència de tot el viatge.
Fins i tot ens van deixar entrar-hi per mirar i prendre apunts mentre cuinaven.
Pots concertar un massatge tailandès a l'habitació o al damunt d'aquesta tarima  (3€ una hora)
Sortida del sol des de l'habitació  (6:00a.m)

Des del porxo del nostre bungalow teniem aquesta vista, no vam agafar els d'estil tradicionals, donaven una sensació de massa tapats i poc ventilats, vam llogar la caseta que tenen just davant de tot amb aire condicionat i molta finestra. Negociant ens la van deixar per 850 bth la nit.

Avui ha estat dia de trasllat, per tant ens relaxarem una mica.
Lloguem una Long Tail només d'anada i repetim Railay. .

Travesser l'illa cap a l'altre costar, la banda de Krabi, es un lloc ple de llot, on s'està construint hotels i botigues, no em va agradar gens.

Tornant trobem aquest camí arreglat, però s'ha de vigilar amb els micos que t'empaiten.

El camí torna a portar-nos la platja de  Ko Phra Nang, on hi ha The Princes Cave i un munt d'escaladors.

Ens afegim a una barca per anar a la platja del costat i dinem a un dels seus restaurants. Ens afanyem a menjar per que amenacen pluges i busquem un altre barca per tornar al bungalow i comença a caure alguna gota. Aconseguim que ens deixin a la nostra platja i just ens va per prendre la dutxa.

Acabat el ruixat lloguem un kayak per explorar una mica els manglars que tenim al costat.

Sopen al Long Beach

18 novembre, divendres

Últim dia a Ao Nang, contractem una excursió de turista com cal, anem a veure Ko Khao Phing Kan, popularment coneguda com  The James Bond Island.
Ens recullen després d'esmorzar i al poble de Ao Nang ja en hi ha l'autocar que es va omplint amb els turistes de la zona. Una hora d'autocar i arribem a un receptiu ple de speed-boat, i a tota màquina.

El paisatge sempre sorprenent

Un poble flotant

Ko Khao Phing Kan

Coneguda també com The James Bond Island, de la película The Man with the Golden Gun

La illa molt maca, però posats d'esquena al mar, tot és ple de gent fent fotos i comprant als xiringuitos.

L'excursió està molt be, però és una turistada increïble, tots en un pilot, amb presses, a "toc de pito".
Sortint d'aquí anem TOTS cap a les barques per fer una mica de kayak vorejant aquestes roques tant escarpades. Una activitat molts divertida però poder erem 30 kayaks.

Aquest barquet del parasol és un bar flotant, jajajaja, boníssim !!!

Una horeta d'activitat i cap al poble flotant. Cada casa és un restaurant i cada barca te el seu assignant, després de dinar una mica de temps lliure per visitar el poble....tot son botigues.

Següent parada, un temple budista dins d'una cova on es troba un buda reclinat. L'ambient i atmosfera és de recolliment i silenci, l'encens s'olora arreu i el nostre ritme s'arrelenteix.
A fora la cova és ple de micos que t'empaiten i estiren les bosses per trobar alguna cosa de menjar..

Per acabar l'excursió ens porten a banyar-nos a un riu que va baixant per una pendent fent diferents gorgs i salts. Cada un pot banyar-se on vulgui. Es perfecte, l'aigua està fresqueta i estàs envoltat de petits peixets que, per el nostre ensurt, et pessiguen la pell.
La tornada cap a casa és relaxada i arribem just per fer el nostre últim sopar als bungalows. Demà anem a Bangkok.

19 de novembre, dissabte

Al matí reservem taxi des dels bungalows. Direcció aeroport de Krabi, següent destí Bangkok City.
Arribant a la capital tailandesa, agafem taxi cap al centre.
El taxista s'enfada amb nosaltres perquè li fem fer aquesta carrera, amb preu tancat des de la central de taxis de l'aeroport, en hora punta.

Estarem al barri motxiller per excel·lència, Khao San Road i centre neuràlgic a moltes visites.

El nostre hostel era el Lamphu House i estava al vell mig d'un carrer peatonal i tranquil. Rambuttri Road, al barri de Khao San.

Dins l'hotel havia un petit jardinet, era com un oasi de pau entre la jungla.

Es un carrer per ser-hi de nit, on de tornada de tot el dia pots fer la última copa, el sopar o la recuperació de tot el dia caminant sense parar.

Però també és on més en compte has d'anar per que busquen els turistes despistats per treure-l's el que calgui.

Heu d'anar amb quatre ulls a Khao San, Rambuttri és més tranquil.

És ple de restaurants de tota mena. Ple de bars, hostels, cibercafes, centres de massatge i tot el que un pugui rumiar per fer algun caleret.

20 de novembre, diumenge

Bangkok està serpentejada per el riu Chao Phraya. Una manera molt fàcil d'arribar als llocs culturals més interessants es utilitzant els vaixells que es desplacen per el riu, Chao Phraya Expres. Passen cada vint minuts i les seves parades van fent ziga-zaga amb la vorera del riu.

Wat Arun, temple budista

Crec que Wat Arun estava a la tercera parada des de Khao San.

Seguint la tònica dels temples, ens fan cobrir les espatlles i cames amb fulards. Si no en portes te'n deixen un amb fiança.

Els materials de colors decoratius del Temple son trossos de peces de porcellana que transportaven les embarcacions xineses a les seves bodegues per controlar la flotabilitat.

És un lloc privilegiat on passa l'aire i les vistes de Bangkok son estupendes.

Totes les cantonades estan decorades amb campanetes que repiquen amb el vent.

La sensació és única i meravellosa.

Sortint del temple anem cap al següent, Wat Pho, que està molt a prop

Però la curiositat ens pot i no podem deixar de badar amb totes les parades de menjar que ens anem trobant.
Majoritàriament son de peix sec i de fruites.
No deixeu de tastar els sucs de taronja recent espremudes, son com les nostres mandarines, de color verd, d'un intens sabor i gens àcid
Arribem a Wat Pho o Temple del Buda Reclinat

És un lloc de recolliment i pregaria per els budistes, per entrar-hi t'has de descalçar.

Te una llargada de 46 metres. El dia ja s'ha tornat insuportablement calorós però a dins s'hi està fresquet i amés anem descalços. Entrada 100bth
Sortint tenim tanta gana que tot ens va be
Cal a dir que durant aquest viatge tot el que ens hem menjat ens ha anat estupendament !!!

Anem al Palau Reial, però hi ha tanta gent que se'ns en van les ganes

Més avall del mateix carrer de Wat Pho hi ha un mercat de flors

És increïble el moviment que generen les flors en aquest país.

Si han de fer algun regal, com una celebració, una ofrena o donar sort, regalen aquest penjolls florals. Les guarden em bosses humides, sembla que no es fan malbé, fins i tot l'ambient humit ajuda a conservar-les

Eren tant bonics i olorosos que en vaig comprar un com el que te la noia a les mans, petites poncelles de gessamí i roses. El vaig guardar en una bossa humida i el vaig portar a la ma durant tot el viatge de tornada. Ara el guardo dessecat, segueix sent bonic però d'un color groguenc i de rosa marcida.

Els Tuk-Tuks son el mitjà de transport més fàcil, ràpid i barat. En alguna ocasió fins i  tot el vam compartir amb algun viatger com nosaltres que anava cap a Kao San Road. Son tant virolats i tunejats que sembla que entre ells facin competis per veure qui el decora més.
Diuen que cal exigir que posin el metter per els trajectes, però també et poden portar per on vulguin i fer-ho llarg, nosaltres vam pactar el preu que vam creure raonable.

Estàvem tant cansats que el vam agafar per anar a buscar la propera parada dels Chao Phraya Express per baixar cap a China Town (Yaowarat) per anar a sopar. Parada núm 5 "Rachawong"
Wat Arun estava impressionant. Ja ho vam fer expressament per fotografiar-lo a l'hora baixa.

Buscàvem el carrer Padungdao on havia un restaurant que ens havien recomanat T&K Sea Food, molt freqüentat per els natius. Al vespre paren el restaurant al carrer per servir marisc. Esculls el peix i marisc que vols i te'l fan allà mateix

Ja era la nostra última nit a Tailandia, i el nostre últim sopar i la última passejada.
Ja sentíem aquell run-run que et cou l'estomac i et recorda que ja tornes a la realitat, que s'ha acabat.
Ja toca fer motxilles per tornar a casa.
Però de ben segur que tornarem. Hem deixat el nord i molts altres llocs per visitar.

Un viatge de somni amb pressupost ajustat.
Deixant a banda l'avió que ens va costar uns 550€ cada un, bitllets comprats tres mesos abans, en tots aquest dies vam gastar uns 500€ per cap.

Dades útils
De Suvarnabhumi Airport a Koh Chang. En cas d'anar-hi amb bus horaris del bus i informació ferry a Koh Chang
Preu del taxi 3.500 Bth, uns 83€ i 5 hores de trajecte. Sense Meter, preu negociat. Vam pagar 2700 bth
Preu del ferry 150 bth per persona i trajecte. Millor comprar el bitllet d'anada i tornada. Total 600 bth

Recomanacions dietètiques
El glutamat monosòmic és un additiu potenciador del sabor i sembla que és molt perjudicial per el nostre organisme. Els plats tailandesos en solen portar per acabar de donar gust al seus plats.
Segur que molta quantitat d'aquest producte no ens faria cap be durant els 12 dies que estaríem viatjant, ja que mengem molt en compte dels productes "E". Per tant vam aprendre a dir que no ens en posessin en tailandès  " mai sai ponxurroot"  jajajaja!!! , així és més o menys com ho hauriem de pronunciar per que ens entenguin.

Moneda i canvi
Vam canviar moneda en tres ocasions. A l'aeroport, a Ao Nang i a Bangkok  i vam fer un reintegrament des d'un caixer a Ao Nang. No vam tenir mai cap problema.

Wiffi sempre gratuita.
A Cliff Cottage de Koh Chang no vam tenir problema.
A J2B de Ao Nang, era molt dificultos connectar, et deixaven un llapis wiffi, però no sempre funcionava
A Long Beach de Ao Nang, també anaven amb el llapis wiffi però tenien més cobertura.
A  Lamphu House, de Rambuttri Road al barri de Khao San, Bangkok, no vam tenir problema

A la primera botiga que veieu compreu una bossa seca i porteu-hi sempre la càmera fotogràfica.

Recomanacions per les excursions amb Long Tail Boat
Llogar-la vosaltres sols. Pots fer l'horari que vulguis, les parades que vulguis, les platges que vulguis i dinar on tu vulguis.
Porteu aigua, encara que a les platges hi ha Long Tails a la vorera fent de petits xiringuitos
Porteu tovallola, acabarà xopa, o per el mar, o per d'humitat o per la pluja. Nosaltres vam portar aquelles tovalloles seques esportives, que a més no ocupen espai.

Peculiaritats
La transsexualitat està molt alliberada fins al punt que hi han tres gèneres entre la societat, home, dones i boygirl. Els pots trobar treballant com a guia turístics, als bars, a les botigues.... arreu. Trobo que és un signe de societat avançada.

Els nens per ells son lo més pur que hi ha i no està gens ben vist que toquis el cap d'un nen ni per saludar-lo.

Als llocs de culte cal tapar-se amb un mocador les espatlles i les cames. Tant homes com dones.

1. Quines fotos més precioses i ben fetes!

1. Gràcies !!! Però el paisatge és tant increïble que és fàcil que les fotos siguin com son. :-)

2. fotos maquissimes i informació molt útil per qui marcha en pocs dies! gràcies!! =)

3. Gràcies !! i si ets tant afortunada que marxes en pocs dies i et puc ajudar, ja saps...@